Baren i toget, på turen der ned.

Fredag d. 13: Vi to med toget lidt i kl. 15 fra Fredericia, hvor vi fik en kupe til kun os 4. Det var supper lækkert og som man kan se på billedet så stilede vi straks en bar op, på et af sæderne. Da baren var halv tom begyndte vi at spille kort, her tabte Hauge naturligvis. Da han var færdig med at tude, satte vi en film på anlægget og tilkaldte nogle piger som kunne trøste Hauge så han kunne blive god igen. Anlægget havde Mads medbragt, det havde fået sin egen taske, så der var mulighed for at medbringe det helt store udstyr inkl. subwhoofer, det manglede da bare....

Lørdag d. 14: Efter en nat i toget, er vi ved at være klar til at komme frem og få noget frisk luft, det kan blive en anelse lummert, når 4 knægte sover i sammen kupe. Det hjalp heller ikke på hygiejnen at der fløj en pude ned i en kop kaffe, godt vi havde lagner til at tørre op med. Vi prøvede spisevognen, men efter at have indtaget hoved ret nr. 2 og stadig ikke være mætte og nogle euro fattigere, gav vi op. Efter aflæsning af bagage åbnede vi vinduet i toget for desinficering, vi hjalp inventaret på vej ved hjælp af et halvt tæppe udenfor vinduet, for automatisk udtømning. Der var naturligvis "all you can eat" buffet til aften, det kunne vi godt lide......av min mave - den hvide chokolademousse var særdeles vellykket. Søndagens mest nødvendige indkøb af Leffe blev naturligvis overstået inden godnat filmen.

Alle fire på pisten, søndag.
Søndag d. 15: 1. dag på ski, i et lækkert område med masser af muligheder for at flyve højt og smide skiene. Vi har erfaret at det ville hjælpe en hel del hvis vi gad at komme i bedre form inden turen - men syren i benene kan drikkes væk med Leffe, vi forsøger i hvert fald. Der har været adskillige blærerøve på pisterne der fløj flere meter op i luften og landede baglæns på skiene, men vi har fundet ud af at de alle er bøsser, så vi er naturligvis ikke misundelige. Efter endnu et vellykket besøg i hotellets restaurant er bugen igen spændt til briste punktet. Vi forsøger at kurere maven med en øl eller to. Vi har en ambition om at se en film i aften, selvom det er tvunget at det er en sjov en, ellers falder vi i søvn.

Mandag d. 16: Igen i dag var morgenmaden en succes. Herefter var vi på piste visning, med 2 guider. På piste visningen oplevede vi en mand der kørte som en gammel kælling uden tænder. Det viste sig så at være en kælling efter nærmere information fra guiden - ups Mads. Vi observerede også at hvis man bare er gammel nok, så er det ok at bremse foran en gruppe, for så derefter vælte dem pga. manglende motorik. Vi så store dele af bjerget og det var en fin piste visning, da vi endelig ramte en sort pist. Da piste visningen var færdig kørte vi ned på hotellet for at spise frokost. Resten af dagen væltede sneen ned og det gjorde vi så også. Til tider var det svært at se hvor pisten startede og sluttede. Mads kunne som sædvanlig ikke holde på sine sager, derfor besluttede han i dag at smide sin lommelærke væk, det må siges at være useriøst. Efter en del kørsel i den ny faldne sne begyndte vi at køre mod byen. Jacob og Hauge's ansigt var ved at fryse af, så vi prøvede at komme hurtigt tilbage til hotellet. Vores evner til at finde vej var dog ikke ligefrem som om vi havde indbygget GPS. Hauge fandt nogle små børn nede ved byen og blev derfor så forvirret at han hverken kunne finde os eller hjem. Aftenen i dag sluttes af med en pubcrawl, det kræver selvfølgelig lidt opvarmning.

Forretten tirsdag aften - mums.

Tirsdag d. 17: Dagen startede som sædvanlig med en overdådig morgenbuffet. Efter indtagelse af adskillige kalorier, startede vi med dyb sne kørsel ned af en lettere sort pist kaldt Super Diable - den levede op til sit navn. Vi fortsatte mod toppen og fandt et lækkert sted til at udfordre vores ellers fremragende talenter. Mads startede med at smide sine ski væk, men det er jo ikke noget nyt. En mindre eftersøgning blev sat i værk og vi fandt nogle ski der lignede Mads's. Dertil skal der siges, at Mads senere investerede i ny lommelærke, og dermed er der atter Fernet Branca på lager. Ekspeditionen kunne fortsætte og Hauge blev træt - det lille pus. Vi måtte fortsætte mod dalen for at få Hauge lagt i seng og fandt et fremragende sted til slalom imellem en granplantage - det var sjovt. Igen i dag har det sneet en hel del og i nat er der faldet ca. 10cm i byen og en hel del mere på bjerget så sne forholdene har været fremragende. Da Hauge var sat af søgte vi igen mod toppen, men sigtbarheden var temmelig dårlig så vi var der kun kort tid. Jacob udfordrede en T-lift men det resulterede i at han blev trukket en halv meter op i luften, drejet rundt og trukket på siden, ryggen og til sidst på bugen - kanon underholdningsværdi. På vej ned igen valgte Kim at vise sig fra sin mere royale side og farvede sneen i sine nationale farver, efter en kort tudepause kørte vi mod dalen for at få kørt os trætte i mere dyb sne. Der ventede sig et mindre drama hjemme på hotelværelset da vi fandt ud af at vi næsten var løbet tør for øl og var tvunget til at dele. Et besøg i det lokale supermarked blev nødvendigt og vi kunne igen slappe af med et fyldt øldepot. Aftensmaden var igen et hit og vi sagde som altid ja tak til 2. omgang. Vi er altid behjælpelige og servicemindede, så vi tømte sovseskålen så den lille pige ikke skulle bære så meget ved afrydningen. Mads var igen heldig om aftenen da vi skulle se film, hans computer valgte at brænde sammen - den kan dog køre ved hjælp af kunstigt åndedræt. Vi lånte en computer og aftenen var redet.

Alle fire i liften.

Onsdag d. 18: Tre kvarter efter vækkeuret ringede stod vi op, Mads vågnede med lagnet liggende på gulvet og topmadrassen på skrå, han ville ikke forklare hvad han havde lavet, men Kim sagde undskyld. Efter inhalering af en større mængde croissanter var vi klar til at komme på pisten. Der var igen faldet en hel del sne om natten og der var derfor grundlag for en seriøs gang offpiste (se dagens videoklip). Adskillige kubikmeter sne blev indtaget og vi havde op til flere eftersøgninger i gang for at finde vores udstyr, men vi morede os. En varm kop chokolade med dertilhørende rom blev en nødvendighed efter en tur nedad super diable i stiv kuling og adskillige ture med hovedet nederst i sneen. Vi kom på et tidspunkt til at køre i modvind nedad en blå pist hvor det egentlig var lettere at vende om og køre med vinden i ryggen opad pisten, vi kæmpede os igennem og fandt endnu engang vores granplantage til offpiste. Mads og Kim forsøgte sig som slalomløbere men fandt ud af at deres ellers fremragende talenter ikke rakte til denne disciplin, det så ellers let ud når homoerne kørte ned. Vi kunne afslutte dagens skiløb med en 75cl øl og en omgang strækøvelser for gravide kvinder. Onsdag skulle afsluttes med et brag af en Fransk aften, men det viste sig at blive det suverænt ringeste restaurantbesøg til dato. Kim sad på en skammel foran hoveddøren udfor et havebord - top klasse. Der gik ild i maden og hvis man stadig var sulten kunne man inhalere asken der kom flyvende fra de gamle rakletter, men hvad vi er på ferie og må tage det med et smil. Aftenen blev afsluttet med en omgang røvhul i baren - Hauge tabte.

Mads, Hauge og Kim, dovner den på bjerget.

Torsdag d. 19: Igen blev det solskin og der var grundlag for en kanon dag på pisten. Morgenmaden var lidt underlig i dag, Kim stoppede med at spise selvom der var mere mad. Vi var dog lidt skuffede da kaffen smagte som om den var brygget på gamle klude - føj. Vi kom på pisten rimelig hurtigt i dag, og sneen har været ok, men der var dog ikke så meget puddersne som onsdag. Vi undervurderede den franske sol en smule og lærte af svede i en mængde der passede til vores kropsbygning. Det var specielt varmt i en lukket kabinelift sammen med 20 andre hvor der ikke var nogen der fattede at åbne et vindue - saftigt. Varmen steg også en Irer til hovedet, vi var ikke sikre på om han slugte eller krøllede en franskmand (den Irske mand havde dog en sød datter - mums). Jacob tog sit mega kamera med på pisten i dag og vi har fået taget en række lækre fotos - lig bl.a. mærke til Mads's hetro stil i billedarkivet. vi var en tur forbi snowparken, men vores sædvanlige flyvhop var lukkede (de mindste), vi var derfor nødt til at prøve et af de store. Adrenalinet pumpene og det var mega fedt, nok mest fordi vi landede på skiene. Mads var dog en anelse for kåd i dag, da vi alle var kommet hjem og smadret ud på værelset, tog han en tur til - so. Aftenen blev igen afsluttet med en gang røvhul - Mads tabte.

Kim i bedste homostil.
Fredag d. 20: Den sidste hele dag på ski, derfor var det i dag hvor vi skulle prøve kræfter med de store udfordringer. Morgenmaden er jo obligatorisk så vi tog som sædvanlig først på ski efter tømning af buffeten. Vi startede på den modsatte side af bjerget og fik lavet de ti første styrt i god hetrostil (især bonuspoint til Jacobs hovedstyrt efter den ene ski gravede sig ned i sneen og han blev læsset af med hovedet nedad). Middagsmaden blev indtaget på hotellets terrasse - båndpasta med skinke, bacon og flødesovs (se billede) - mums og der var igen sovs i dunken. Vi kunne nu for alvor give den gas og presse stålkanterne i bund på pisterne. Vi måtte bare udfordre snowparken - den vandt efter utallige perverse styrt. Vi fandt også et stykke offpiste med en masse hop, her var der rig mulighed for at kontrollere bindingerne - skiene hoppede i hvert fald af næsten hver gang. Ca. kl 15 kørte vi mod byen, vi fandt et stykke offpiste der oversteg vores talenter, men klarede den i fin Danskerstil - folk skal jo nødig tro at vi er bøsser. Eftermiddagsøllen blev hældt indenbords og afrejse mødet overstået. Overlevelsen på turen hjem skulle sikres, så vi var nødt til at tage en tur på indkøb - madvognen på toget står stadig brændt ind på vores nethinde og skal til en hver tid undgås. Vi er nu klar til at smøre adskillige sandwichs og klare den efterfølgende sult med kiks. Der er dog også mulighed for en lille brandert med ca. 50 øl - så alt i alt ser det ud til at vi kan overleve turen. Dagens klumme er snart forbi, vi mangler kun at give kokken det sidste chok. Det lykkedes os at få tredje omgang hovedret og Mads forsøgte at få fjerde - de skulle ikke tro at de kunne spise os mætte så let, heldigvis gav køkkenet op først.

Frokosten fredag - mums.
Lørdag d. 21: Det var nu en realitet at vi skulle kyle vores skrammel i en kuffert og køre den sidste dag på ski - snøft. Jacob fik kørt en franskmand på snowblades af pisten, han fattede ikke at han var et lavere led i fødekæden - så kunne han lære det, senere fik Mads slået det fast ved at køre ind foran han i bedste Stefan stil. Vi fik pløjet os igennem det sidste grus på Super Diable og skrabet det sidste is af Valentin og det var tid til at pakke de sidste sørgelige rester af vores ski ned til turen hjem. Det sidste bad skulle overstås på hotellet. Her var der dog underholdningsværdi for alle pengene, i medens Jacob var i bad kom hotelchefen ind på værelset og klagede over af der dryppede vand ned i restauranten - so. Vi sidder nu og venter på at de åbner middagsbuffeten så vi kan spise os Grønlænder mætte for sidste gang. Transferbussen fra hotellet til toget var ca. en time forsinket så hvis vi skule nå vores tog havde vi temmelig travlt. Chaufføren gjorde hvad han kunne for at få os frem i tide, det resulterede af vi blev stoppet af politiet for at køre for hurtigt. Vi nåede dog toget i tide og kom ombord så vi kunne slappe af på vej til Danmark. Da vi havde etableret os i kupeen ventede vi dog i næsten en time inden toget kørte. Der var problemer med strømmen i en af sovevognene så der var en del passagerer der var nødt til at blive fordelt til andre vogne. Aftenen stod på mad og film i toget.

Søndag d. 22: Efter vi havde indtaget et moderat morgen måltid. Gav vi os til at se film, hvilket vi fordrev tiden med, så længe der var strøm i kupéen. Mads havde som sædvanlig mareridt om natten - det lille pus, og fået lagnet trukket af hans seng under nattens tumult. Vi vil nu bare gerne hjem og synke ned i sofaen så vi kan nå at blive nogenlunde friske til Mandag.